mandag 17. februar 2014

Altså….

Jeg vet at det har gått måneder siden sist…. Bloggtørke! …og spedbarnstid….!

Nå når hjernen sakte, men sikkert våkner til liv igjen, starter myldringen på nytt…
Hva skal jeg bruke våren til?
Hva skal jeg bli når jeg blir stor (slutter vi noen gang å lure på dette?)?
Kan jeg sette tiden på pause, slik at babyen min ikke vokser så fort?
Hjelp, permisjonen er over i siste halvdel!!!!
Får jeg noen gang tilbake kroppen min…?

Ja, for DET er jo det store spørsmålet, midt i alle barseltreff, sjokoladespising, kakebaking, feiringer (daglig!), shoppingrunder med kles-shoppe-stopp, prøveromsangst…. Ja, dere vet hva jeg snakker om, dere som  har barn.

Jeg hører med til den gruppen som koser meg mens jeg har permisjon. På ALLE måter! Joda, jeg trener også, men ikke akkurat nå. Jeg har nemlig endelig kommet meg til en kirurg for å få fjernet disse hersens skjønnhetsflekkene…! Ja, føflekker…! De er jo både stygge og kan jo til og med bli farlige. Så bort skal de, med den konsekvensen at det blir et par måneder med treningsstopp, mens stingene og sårene gror seg pene. Men på tross av dette kommer bikinisesongen løpende mot meg!

Jeg kjenner jeg nærmer meg det punktet hvor jeg skal begynne å tenke på inntaket… Uten at det går ut over ammingen såklart! Bare ikke helt ennå… Kanskje  1 mars?? Da klarer jeg nok 5 kg før påske? Hm…. Manner meg opp, så får vi se….!

Jeg var forresten en tur på Sandvika idag….! Og der, utenfor BARNAS HUS, fikk jeg meg en liten overraskelse: Butikken var borte vekk!!! Eller det vil si: De har gjort om butikken i 1 etg til å inkludere både klær og utstyr…! Jeg kjente jeg fikk litt klaus av hvor trangt det var der inne… Dere som har vært der kan sikkert fantasere om hvordan det ser ut der nå…. Synd… Den var jo så luftig og fin før!



MEN….. fordelen var at det stod: Her åpner det en ny og spennende butikk! Det gleder jo shopperen i meg… og enda gladere ble jeg da jeg så alle eskene fra HABITAT som lå på gulvet på innsiden!



Herlig!!! Jeg skal ikke gråte for det! For strengt tatt trenger jeg verken ny barnevogn eller flere bodyer, så sånn sett klarer jeg meg. Når det er sagt, trenger jeg ikke flere interiøreffekter heller, men det er jo lov å titte???

Hyggelig å skrive litt igjen….
1. mars kommer våren…..og tiden vil vise om jeg også denne dagen snurper igjen krana for både sukker, hvete, stivelse og gjær….! Wish me luck….kanskje…….

Ingen kommentarer: