fredag 17. august 2012

1-2-3 Epletre!

Mange familier planter et tre i hagen det året de får barn.... Jeg synes det er en nydelig tradisjon, iallefall om man blir boende i nettopp det huset til barna blir voksne. Dessverre gikk nettopp denne seremonien i glemmeboken hos undertegnede, MEN det er jo aldri for sent?

I hele sommer har Emil ønsker seg et epletre i hagen, og skal jeg være ærlig, så angrer jeg på det plommetreet vi kuttet ned ifjor (det som tok heeeele utsikten, men men...). Idag tok jeg tak i "problemet", og da Emil kom hjem fra barnehagen idag stod det et høyt epletre og ventet på han på gårdsplassen! Og med fredagspizzaen i magen, var det bare å ta fatt!



Pappa gravde, og Emil hjalp til... Selv jeg fikk svingt meg litt! Og vips: 1-2-3 EPLETRE I HAGEN! Koselig, ikke sant?


Vurderer å utvide floraen i hagen ytterligere i løpet av nærmeste fremtid, ettersom den snille damen på hagesenteret fortalte meg at NÅ er det ideelt å plante busker og trær! Hvem skulle vel tro at dette hørte høsten til?

På med hansker og frem med grønne fingre!




Ingen kommentarer: