torsdag 23. august 2012

Supersmoothie-bølgen!

Den siste uken har jeg testet ut supermat og kastet meg på smoothiebølgen... Og jammen blir man ikke skikkelig mett av disse edle dråpene!! Bra for kroppen også! Ikke minst er det veødig praktisk med en frokost som kan nyes på farten, uten brødsmuler og illeluktende pålegg!

I min smoothie (som jeg fikk oppskriften på av ernæringsfysiologen her om dagen) bruker jeg mandler, solsikkefrø, sesamfrø eller andre frø, melk/biola/soya, blåbær/mørke bær og bringebær (siden jeg ikke får lov til jordbær og frukt pga fruktsukkeret...), cocosa olje, udo's choice (omega 3-6-9) og Hemp-protein. Mektige saker!! Men både godt og effektivt!

Bilde lånt fra www.frukt.no
Hvordan ser din smoothie ut? Jeg kunne godt tenkt meg og prøvd noe annet, dersom det er mulig med mine begrensninger på gluten og sukker. Er det noen som har noen god oppskrift med grønnsaker? Kanskje jeg må ønske meg en juicer....?



1 kommentar:

Vibeke sa...

Hei hei��måtte ta deg på ordet. Så nå har jeg sjekka den ut. Super fin. Du kan dette her Cathrine, fenge dine lesere. For min del er det jo kjemp hyggelig å følge deg og dine her, nå som jeg ikke er på face��den smoothie hørtes jo helt fantastisk ut, samme med sconsen. Så det må jeg jo bare svinge meg å få prøvd ut. Ha en fantastisk helg og hils. Klem barnehage Vibeke