tirsdag 28. august 2012

Når en pepperkakebaker....

På søndag tok Emil og jeg turen til Hakkebakkeskogen på Christiania Teater, og for en opplevelse det var! 4-åringen koste seg fra første sekund, og humret seg gjennom den ene reve-skrønen etter den andre. Thorbjørn Egner... For et GENI! Jeg liker disse gamle historiene best av alt... Kaptein Sabeltann - Go Home, he he... (...selv det nok har vært mye underholdning fra den kanten også...) ...Men nok om det!

Bilde lånt fra Christaniateater.no
Imorges lurte Emil på om vi kunne bake pepperkaker idag! Sånne som de har i Hakkebakkeskogen!

Pepperkaker? I august? NEI!

Egentlig burde jeg vel bare sunget pepperkakebakesangen og virkelig fulgt den legendariske oppskriften for å se hvordan hele Norges pepperkakeoppskrift fungerer i praksis, men som den kakeelsker jeg er, synes jeg det ville vært trist og bakt nydelige kaker jeg ikke kunne smakt på sev...!

Så i min jakt på havrekjeks med sukrin uten hvetemel, dukket DENNE oppskriften opp:

http://linn-sin-verden.blogspot.no/2011/01/pepperkake-cookies.html


Oppskriften er nå testet, og WOW! Hele familien er nå stappmette på noen helt nydelige pepperkaker -hakkebakkeskogenkaker, har de blitt døpt her i familien nå! Uten laktose, uten gluten og uten sukker! Nam nam nam!!!





Ingen kommentarer: