søndag 26. august 2012

Søndagsvafler uten gluten og karbohydrater...!!!!

God morgen alle sammen!

Jeg tenkte jeg skulle starte denne søndagsmorgenen med å dele denne vaffeloppskriften med dere. I jakten på gode alternativer til godteri uten sukker, kaker uten mel og i dt hele tatt noe som smaker fristende deilig, tipset min gode venninne meg om DENNE bloggen.

Der fant jeg en oppskrift på vafler, helt fri for både raffinerte karbohydrater, hvetemel, gluten og andre syndere i mitt liv om dagen. Og det beste av alt: Det smaker VAFLER! Med meierismør på toppen eller friske bær, blir det riktig så deilig!


Ca 6 vafler: 
4 egg
1 boks Philadelfia kremost 200 g
3 ss sukrin melis
noen klyper vaniljepulver (krydder fra helsekost - VELDIG BRA!!)
noen klyper malt kardemomme
1 1/2 ts bakepulver
1 1/2 ss fiberhusk

Visp sammen egg og kremost med en håndmikser til en glatt røre. Tilsett de andre ingrediensene og bland godt. La røren svelle i ca 20 min. NB: Den blir tykkere enn vanlig vaffelrøre, så ikke la den svelle for lenge. Konsistensen på vaflene blir også noe annerledes, men de smaker godt!! Til og med 4-åringen i huset ble fornøyd da disse dukket opp på bordet etter søndagsfrokosten!

....deilig i matpakken mandag morgen også...

Vel bekomme, og takk til LCHF-bloggen for god oppskrift!
Skal snart prøve de friterte løkringene.... Mmmmm...


Ingen kommentarer: