torsdag 4. oktober 2012

Skolebrød uten sukker, mel og gjær!!

Som jeg røpet her for et par dager siden, kjøpte jeg HJEMMET denne uken. Tror ikke jeg har lest det bladet siden mormor levde... Men fristet av kakene på forsiden av bladet, ante jeg en uke med kaker og gjærbakst....uten gjær, he he...

Igår forsøkte jeg meg på skolebrødene!

De smakte faktisk veldig godt...men for første gang forstod jeg denne isende smaken man kan få av søtstoff...så neste gang kan det hende jeg ofrer melisen...

Jeg hadde ikke fiberfin og brukte da FIBRA fullkornshvete istedetfor (og dermed var de ikke melfrie), men det funket fint!!

Oppskriften finner dere i HJEMMET for oktober! Løp og kjøp!!

Et lite tips:
Vaniljekremen blir først tykk etter noen timer i kjøleskap, så denne kan godt lages på forhånd! Restene brukte jeg over bringebær og blåbær, sammen med litt finhakket sukkerfri PLAMIL 72%sjokolade...! Nyyyydelig!!!!!

Ingen kommentarer: