mandag 1. oktober 2012

Søtsuget lenge leve!

Man skulle jo tro at lysten på godteri forsvant etter 3,5 mnd HELT uten sukker!!!?

Men, neida! Hver dag har jeg lyst på noe søtt, og etter at jeg fikk lov til å skeie ut med PLAMIL melkefri sjokolade, uten tilsatt sukker (72%), fikk tv-kvelden ny mening igjen. Sukrin likeså.... Jeg forsker stadig på nye oppskrifter, og igår tok jeg skrittet helt ut og kjøpte HJEMMET(!). Har jeg da blitt gammel eller desperat?? Forsiden kunne nemlig friste med kakeoppskrifter uten mel og sukker! Perfekt for meg! Skolebrødoppskriften må prøves veldig snart!! Hvis jeg får tak i de siste ingrediensene, skjer det nok i løpet av dagen...

I helgen laget jeg derimot blåbærmuffins, og de var skikkelig gode!!

Prøv selv:

1 dl sukrin

75 g smør

1/2 ts vaniljepulver

100 g philadelfiaost

1 1/2 ts bakepulver

1/4 dl fiberhusk

3/4 dl malte mandler eller mandelmel

1 1/2 dl bær (NB: IKKE frosne....!)

Sett ovnen på 200 grader. Rør smør og sukker godt med mikser. Tilsett eggene og miks. Bland inn vanilje og Philadelfiaost. Rør deretterr inn det tørre. Tilsett tilslutt bærene og rør forsiktig med slikkepotten. Fordeles i 12 små muffinsformer.

Stekes i 30 min.

Anbefales!!! Saftige, sunne og gode!!

....og så får vi se om skolebrød uten gjær gjør susen.....!



Ingen kommentarer: