mandag 7. januar 2013

Gode naboer og boligdrømmer!

Gårsdagens kaffebesøk hos gode naboer, resulterte i mer enn deilig kaffelatte!....forøvrig den første kaffen jeg har drukket i denne graviditeten. Prosjekt "jagebortkvalmen" er igang!

Med meg i vesken på vei hjem hadde jeg årets første utgave av interiørbladet BoligDrøm-et blad som vikelig fortjener å bli lest!! Her finnes mange fristelser!


Så nå, mens gutten er trygt plassert foran barne-tv, koser mor seg med bladet i godstolen....sjeldent!!

Og bladet var stappet med både inspirasjon og gode ideer...

Dørskilt! Vi flyttet ut av Oslo for nøyaktig 6 år siden, og dørskiltet lar vente på seg. Nå kjenner jeg at vi venter til sommerens tilskudd til familien blir født, slik at ingen blir "glemt" på dørskiltet. Men jeg bestiller meg gjerne et slikt i plexiglass....og selvfølgelig tar jeg gjerne et rosa ett:-)


Som dere jo allerede vet, elsker jeg forandringer! Små og store, enten det er å få jula inn, rydde den ut, pusse opp, møblere, kjøpe blomster, nye kubbelys eller puter... Og denne puten fikk meg på nye investeringstanker! Litt glitter og glamour skader ingen enn mandags kveld....!?!


Forhåpentligvis bringer jo denne sommeren en liten baby, og det betyr at vi denne våren skal lage barnerom! Det er jo så gøy!!! Å bygge rede hører definitivt med til fødselsforberedelsene. Idag er dette barnerommet kledd med brokadetapet, lilla vegg til veggteppe, lysekrone, sminkebord, kjoleskap, skoskap, sminke, smykker og klær. Kanskje dette fargerike gulvteppet blir en verdig arvtager, når det lilla teppet går i søpla??


Reportasjen om Mathallen i Oslo, minnet meg på at DER har jeg jo ikke fått vært ennå.... Og det må skje snart, kjenner jeg...! Note to self!


....og sjokoladefondant.....sukk! Det er godt det!!!


Ja, nytt år og nye muligheter! Fristende å friske opp huset og tillate seg en forandring, eller finne et øyeblikk verdig litt god mat eller sjokolade?! Eller bare drømme litt! Boligdrømme....












Ingen kommentarer: