tirsdag 22. januar 2013

Gravideklær - ikke kjipe klær!

Dette synes å være et HOT tema blandt gravide: Hvor mye penger skal jeg egentlig bruke på gravideklær?? Det er jo bare snakk om noen måneder av mitt liv... skal jeg da i det hele tatt gidde å kjøpe mer enn det nødvendige? De lange toppene mine blir riktignok trange etterhvert, men de funker, ikke sant? Og buksene...ja de strammer jo fort rundt livet, men med en hårstrikk rundt knappen, gjør det vel ingenting?

Joda...jeg støtter vel en del av disse triksene jeg også, men jeg må innrømme at å hoppe inn i gravideklær etter uke 12 er en sann nytelse og et must for min kropp og dens velbehag! Jeg hører med til de som tenker at gravideklær er vel anvendte penger! Det er jo tross alt 9 mnd du skal gå slik og blomstre...bli større og større... Og det er jo ikke sånn at du krymper til str XS på vei ut av sykehuset heller...!

Vi jenter har jo en tendens til å shoppe både 1-2-3-4 og 5 ganger i måneden. På H&M sitter kronene løst året rundt, så hvorfor skulle de ikke gjøre det også disse 9 månedene?? Det er ikke mange klær fra H&M jeg koser meg med mange sesonger på rad allikevel. De blir slitt, utvasket, mindre trendy og passformen endres etter noen måneders bruk. Men lykken er å finne noe fint nettopp der...! En bukse til 199 kr? En trøye til 49,50? På salg koster jo disse tingene langt under hundrelappen, og fullprisen burde heller ikke skremme så mange!

Så til dere gravide der ute: Det er lov å shoppe! Det er viktigere enn noen gang å føle seg fin og fresh, mens magen blir større og større og velter seg over bukselinningen. Kjør comfort, men unn deg noe nytt! Det finnes mange flotte klær til 199 kr selv for en voksende kropp!

...Og da får du puste noen måneder til også...Puh! Herlig!
Nå kan våren komme!


Korallfargede slim-fit jeans H&M MAMA, Hvit langermet trøye H&M MAMA, 
"Chanel-look-alike"-jakke fra "COMMA,", Sko fra TIGER.

2 kommentarer:

Ingrid Brenli sa...

Du kler godt å være gravid, Cathrine! :)

Anonym sa...

Så flott mage og snasen dame! Er jo ferdig med å være gravid for min del, men er helt enig i at man må unne seg fine,behagelige klær når man venter barn. Gravide kvinner er så vakre når de føler seg vel:)